you don't deserve my tears



"Varför ska jag bry mig när inte han gör det?"
"Varför ska jag hälsa på när han inte ber mig eller använder telefonen oftare än 2ggr/år"
"Varför är det alltid jag som SKA ringa?"
"Jag bryr mig inte längre, jag är nog stor att klara mig själv."

- Ord som mamma fått höra mig säga x antal gånger under åren. Josefin som aldrig skulle visa på utsidan om hon bryr sig, som kan stå med ett stenhårt poker face och bara koppla bort känslorna och inte känna något alls, mer än att hon är arg och besviken.



Det är lätt att göra fel,
trampa snett och trilla ner.
Men res dig upp och håll huvudet högt,
inget i min väg ska få sätta stopp.
vänd kinden mot och glöm allt vad du känner,
låt ingen se de tårar du hemlighetsfullt gömmer.
Känn modet att fortsätta gå,
om vägen så ska kasta dig ut i olika spår.
Det är lätt att göra fel,
trampa snett och trilla ner.
Men våga vara den som rättar till alla fel,
låt inget stå i din väg och förlora fler år än du kan ge.



I'm strong on the surface not all the way through, I've never been perfect But neither have you.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback