Hackamore

Var till stallet och red Kira innan middagen, prövade även rida henne med hackamore för första gången.
Har inte haft ngt, för har trott att hon skulle bheöva ha ett i storlek ponny, och det har bara funnits att köpa svarta i full (och jag skulle absolut ha ett i svart, inte ljusbrunt. Annars blir det ju omatchat ;) )
Nå, hur som haver så köpte syster min ett svart hack till Carisma i storlek full. Så tänkte att jag kunde pröva det på Kira, om man hade det på de minsta. Och det passade! :)
Kira tyckte iaf det var väldigt konstigt att inte bha gapa när hon fick på sig tränset, haha sött!
Sen ute hoppade jag upp och han skritta henne ett halvt volt varv till hon kom ut på spåret och då började hon studdsa upp och ner och slänga med huvudet, och tog man lite, lite i henne eller försöke svänga så studdsade det ännu mer. Så det slutade med att jag stod på backen, hoppade av för att hon bara fortsatte studdsa och inte gick att ta i. Ledde henne ett tag och sen hoppade jag upp igen och då gick hon jätte bra. Kunde till och med trava henne i form ganska snabbt. Var även barbacka för ides inte sadla henne, tänkte ju bara rida ett tag för att pröva "bettet". För att vara första gången hon går med hack (vad jag vet) så gick det iaf bra, jag är nöjd så :)


Kommentarer
Anonym säger:

när hon studsar ska du bara driva på henne framåt...

2011-02-13 | 21:00:53
Anonym säger:

när hon studsar ska du bara driva på henne framåt...

2011-02-13 | 21:03:15
Matilda säger:

Nä men va? Nu fattade jag ingenting haha, jag har inte kommenterat? Eller var det längesen? :)

2011-02-14 | 09:17:20
Bloggadress: http://showjumper.blogg.se/
Matilda säger:

Vaaa? Det var det läskigaste jag har hört! :-o

Fy vad creepy.

2011-02-14 | 12:58:15
Bloggadress: http://showjumper.blogg.se/
Anna säger:

Borde verkligen också prova rida på hackamore, men tar mig liksom aldrig för...Inte för att min häst har några problem med bett eller så men grymt bra alternativ.

2011-02-15 | 16:32:42
Bloggadress: http://equipage.se/annas_blogg_sida1.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback