Ponny som studdsar och står på bakbenen

Trotsade dom där -24 graderna som stalltermometern visade och hoppade upp en sväng på Kira barbacka. Och dra nu så fy inni helv'tes kallt det var!! Trodde jag skulle frysa ihjäl, för att inte tala om hur mina kinder kändes bara efter 5 minuter ute!
Syster min var ute med Carisma och longerade henne och hon hade vart ute längre än mig, så när dom skulle in tänkte jag rida Kira ett tag på gården istället för bak på ridbanan. Men det hade Kira själv inte alls lust att vara med på, så hon började studdsa och resa på sig. Har någon som läser det här sett ponnyakuten kan ni nästan jämföra henne med Lizas ponny Star. Kanske nu inte riktigt så "illa", men när hon väl börjar tjura så är hon ungefär så (igår var hon då så). Hade iaf ingen som helst lust att börja disskutera det i -24 och eftersom hon bara studdsade, fnös och reste på sig och jag satt som en isbit uppe på henne tyckte jag att vi lika gärna kunde gå in, lite dumt kanske att avsluta då men hade vi börjat disskutera det hade jag säkerligen fått sitta där minst 15min innan hon gått någorlunda. Genrös ponny som jag har gav hon mig världens smäll med huvudet i min högra kind när jag hoppat av och hon studdsade upp och ner på sidan om. Och det var ju sådär små mysig smärta ;)
Kan inte påstå att jag är nöjd över passet, haha men det skyller jag på kylan!


Kommentarer
rebbiz säger:

http://rebbiz.blogg.se

2011-02-23 | 19:01:26
Bloggadress: http://rebbiz.blogg.se/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer säger:

hoppas smärtan gått över nu!

2011-02-23 | 19:05:26
Bloggadress: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback