Barbacka dressyr & monster i mörker

Efter jag hade ridit Carisma gick jag in och bytte häst, så även Kira blev motionerad.
Började med att skritta henne barbacka på gården men bad mamma släppa in oss på ridbanan så jag kunde trava henne där då det var så mörkt på gården.
Hon var iaf jätte mysig, het var hon oxå men förvånande lätt att lugna ner idag. Även med hon blev det travjobb på volt med lite övergångar. Sen helt plötsligt tvärnitar hon, och jag ser något stort, svart komma springande i mörkret. Första tanken var ett rådjur, för det finns det gott om i stallet (när jag gick ut med Carisma stod det 5-6st i en av hagarna.) Men det var för stor för att vara ett rådjur, så jag tänkte att det var en älg. Men älgar brukar ju inte ha täcken på sig, så när allt börjat klarna lite var det Walle som kom skenande i mörkret.
Tror seriöst inte det kan finnas ärligare ponny än Kira, för när han dök upp bakom en vägg i mörkret bara tvärnitade hon och stod där tills jag hoppat av. Sen, när jag stod på backen började hon fnysa och dansa på stället. Haha, riktigt snygg var hon då när hon blåste upp sig och dansade runt brevid mig.
När Walle var fångad hoppade jag upp igen, på en ännu hetare och studdsande ponny än tidigare. Men det tog mig ca. 1 varv innan jag fått henne någorlunda lugn igen, så då skrittade vi av och avslutade passet för hade ändå ridit i ca. 40min. För övrigt var hon jätte fin! :)
Känner mig riktigt flitig som först red Carisma i 40min och sen bara gick in och bytte häst och red Kira i 40min.
Men jag var ju ridsugen, och dressyrträning x2 känns såhär i efterhand riktigt skönt, behövde verkligen rida för båda har stått hela helgen då det vart så dåligt väder (Lördag: -30, Söndag: Snöstorm)
Ska gå och käka nu och sen dejta kuddarna, är faktiskt trött. Vilket jag inte brukar vara på kvällarna, brukar somna typ 23.30-00,30 på veckodagar. Men det brukar kännas på mornarna, så godnatt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback