Creativity is allowing yourself to make mistakes, art is knowing which ones to keep. - Scott Adams



"The fantasy is lost" resulterade i det här, enligt mig ganska förvånande resultat av att ha gått från att inte ha blekaste aning om vad man ska måla till vad man sedan ser framför sig. Rätt coolt.

Vacker, det vet jag inte om jag kan kalla det. Men det är skillnad på orden "konst" & "vackert".

Dyr konst, ja ni vet svin dyr konst för si sådär några miljoner brukar inte se vackert ut. Mer som att ngn skulle kastat färgburkat på en duk. Ganska simpelt, det lyckas nog dom flesta med. (alltså kastandet av färgburkarna.)
För någon dag sen gick det ett program på tv som hette "farliga husdjur" eller ngt i den stilen.
Nå hur som helst, det var en som hade två schimpanser och en av dom älskade att måla, med pensel och färg.
Apans konst såldes för $2500, vilket jag inte har någon aning om vad det motsvarar i svenska kronor, säkert rätt mycket iaf.
Så att konst alltid ska vara vacker för att den ska kosta, det stämmer verkligen inte.
Jag blev riktigt nöjd över bilden som ni ser ovan, i mina ögon kan den klassas som konst.

Målad med: akrylfärger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback