Dressyrträna eller inte dressyrträna?

That's the question!

När jag dressyrade Kira igår efter middagen svek jag mina tretorn advance ridstövlar och hade ett par äkta graninge ist. Tänkte att jag inte skulle ha mina tretorn så dom inte blir kalla och spricker.

Dock skulle jag inte ha svikit dom, för graninge stövlarna var inget bra utbyte.

Har seriöst svin ont i vänsterbenet så fort jag vickar lite på de, från fotknölen och en bit upp.
Dom har ju så mjukt skaft och man får inget bra stöd med dom, mina advance har ju snören hela vägen upp och när man remmar dom sitter dom som gjutet. Helt underbara att rida med!
Fick alltid ont i samma fot, på samma ställe när jag hade mina MH stövlar. Med andra ord bör jag nog hålla mig till mina advance.

Funderar därför om min fot pallar en dressyrträning idag, eller om jag ska hoppa över det och låta Kira vila idag?
Har även lite ont i huvve och jag tror det snöar/blåser ute. Måste fundera lite hur jag ska göra.
Men isf, åker mina tretorn på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback