Dressyrträning

Kom hem från stallet för någe tag sen och har precis duschat och ska strax gå och käka.
Blev ett dressyrpass med Kira, i dressyrsadel och med tretorn stövlarna ;)
Var inspirerad att dressyra redan innan jag hade käkat middag och när jag kom till stallet plockade jag fram utrustning så allt skulle matcha, svart dressyrschabrak med silverkant och "Shikira" broderat i silver, ett svängt pannband med massa swarovskistenar, röda benlindor (bara för att dom är så sjukt fina att matcha till svart)
Svart dressyrsadel, svart "dressyrträns" med vita dekorer på nosgrimman, tidemantygel, svarta sprenger stigbyglar och det kan nog ha vart allt? Nä, btw så hade hon ett svart skrittäcke på sig ;)
Min utrustning då? Mörkgrå helskodda Pikeur ridbyxor, svarta tretorn, svart hjälm (haha, hade tagit fram min lamicell i silver/svart) men av gammal vana tog jag den andra svarta ;) En mörkgrön/vit jacka.

Tillbaks till dressyren då, jag kan bara säga att min ponny är underbar! Hon jobbade på riktigt fint.
Red med mkt vikthjälper och det är ngt min ponny är ett ess på, bhr knappt ta i tyglarna.
Red henne på en stor volt i alla gångarter, i galoppen var hon väldans fin för att det var 2a gången efter hennes vila som jag galopperade henne. Hon kunde ta de chill och samla upp sig (hade tidemantygel på henne för att hon lättare skulle orka hålla formen i galoppen eftersom det var 2a gången vi galopperade efter vilan.), men i slutet när det började bli jobbigt och jag krävde lite av henne blev det en del bus, man kan ju alltid pröva spraka bakut och se vad som händer ;)
Men i övrigt, hon var jättefin och jag är riktigt nöjd! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback