and when I'll reach the top I still won't stop

Kom precis hem från stallet där jag ridit ett dressyrpass på lilla vit som började i sommarhagen där jag skrittade fram henne, när hon var framskrittad travade jag igång henne på lite volter innan vi sen drog två galoppvändor efter infarten. Märktes att hon tyckte det var skoj då hon riktigt tände till och började studdsa framåt och i sidleds med spetsade öron. Utnyttjade det med att rida lite skänkelvikning och öppna vilket ledde till en mer avslappnad ponny. Sen trav och galoppjobbade jag henne lite på en stor volt på ridbanan tills hon började ta de lite lugnt och samlade upp sig själv, avslutade passet när hon kändes fin och avslappnad. Är riktigt nöjd, hon var väldigt fin och sammarbetsvillig trots värmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback