Camera's flashing



Min systemkamera verkar ha bäddat i graven och är inte det minsta sammarbetsvillig längre, och för stunden skulle jag bara vilja klicka mig in på netonnet's sida, klicka upp en Nikon D90 och klicka på köp. Men då kommer ju den där vanliga frågan när det börjar handlar om flera tusenlappar, närmare bestämt 7.500:- Okej, så farligt dyr är den ju inte, men inte är den billig heller och jag kan inte påstå att jag är sugen att lägga allla sommarjobbs pengar + lite till på en ny kamera, det känns nästan lite för ovärt.

Visst, min nuvarande systemkamera har gett upp och jag skulle kunna köpa en liknande och komma undan någon tusenlapp billigare, men det skulle jag inte heller idas göra eftersom jag vill att den ska ha mer funktioner än min har, jag skulle lika vilja ha en bättre någon månad efter. För den delen vet jag inte om jag kommer vara lika flitig på att fota som jag var det första året när min kamera var ny, den hängde runt halsen dagligen. Skulle jag använda den nya lika flitigt, skulle den ligga på hyllan eller gå varm? Känns helt ärligt som att jag tappat fotolusten sen jag gick media, det blev för mycket måsten och bestämda regler. Kanske inget dåligt, jag lärde mig väl några få saker men det mesta kunde jag redan innan jag började och bara orden "Idag ska ni fota detta, tänk på detta och ha inställt kameran si och så." Jo tack, order än inget Josefin är ett fan av. Jag gjorde det jag blev beordrar till, men inte var det med ett leende på läpparna.

Skulle jag vara rik och dom där 7,5k inte hade gjort någon skillnad om dom försvann hade jag köpt den, men nu är det ju faktiskt så att jag inte är som Joakim von anka och kan bada i pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback