Svar på kommentar:

Jessica Nordström om Fancy footwork:

Härlig blogg och design! Har följt din blogg ett tag och har en liten fråga jag hoppas få svar på: Du låter väldigt målmedveten och verkar ha en väldigt stark och härlig personlighet, står rakryggad och törs framföra dina åsikter i olika sammanhang, riktigt tufft fast vi bor i mellanmjölkslandet! Sen en till grej, du har en kropp jag är så avis över, lång och verkar vara hyffsat vältränad. Tränar du något speciellt, äter något speciellt osv?
Riktigt inspirerande blogg, keep it up! :)

Svar:

Tack för dom fina orden, vet inte riktigt hur jag ska formulera mig men du verkar uppfattat mig rätt då jag är rätt målmedveten och rak på sak, vill man få fram sin åsikt i ett visst sammanhang är det bara att öppna munnen, blir ju lite bak och fram om någon annan ska göra det åt en. Och för den delen har jag slutat bry mig om personer som försöker ge en negativ energi, varför skulle jag låta deras dåliga självförtroende i hopp om att verka tuff påverka mig? Nej, vi må bo i mellanmjölkslandet men att inte våga säga vad man tycker står inte med i mitt register.

Och så till den andra frågan, lång har jag alltid vart men våren/sommaren/början av hösten -06 när jag fick diabetes slutade jag växa, + att jag på köpet blev äckligt smal eftersom jag hade alldeles på tok för högt blodsocker och kroppen inte kan ta upp näring rätt, man minskar i vikt och i mitt fall var det läskigt mycket. Jag vägde 29,4kg när jag fick spendera två veckor inlagd i Sunderbyn, och jag gick 6an då och var 151,3cm lång så det säger sig nog själv att jag var rätt.. smal. Jag kunde ta med tummen och pekfingret så dom möttes runt överarmen, så pröva det på Er själva om ni inte kan föreställa Er hur smal jag var. Mina läkare tog blodprover i veckor utan att kolla ett blodsocker på mig, och när dom väl gjorde det var det så högt så apparaten inte ens kunde visa hur högt det var utan det stod bara "error", jag vet med det att det var över 35mmol/L och när man är frisk ska det ligga mellan 4,3-5,0mmol/L. Så det blev en sjukhusvistelse på 2 veckor men jag vart faktiskt glad när dom sa att det var diabetes jag hade, hade vart ännu värre om dom inte hittat en orsak. Så med några liter dropp dagligen i några dagar blev jag bättre. Sen var jag extremt spruträdd innan jag fick ligga där, men det var bara att vänja sig och den rädslan dumpade jag rätt snabbt, 4 gånger om dagen i magen är väl ingenting. Men nu är jag så van det och allt är så enkelt att sköta så folk som inte vet att jag har diabetes och får höra det för första gången brukar ofta säga "va, du?! det skulle man inte kunna tro." Men som sagt, jag är så van och det är ju faktiskt bara att sticka en spruta i magen innan man käkar, kolla blodsockret några gånger om dagen i fingret men det är så enkelt och tar bara några sekunder. Men bara man sköter det är det aldrig någon fara, och väldigt lätt att leva med.

Men tillbaks till frågan, när jag kom hem från Sunderbyn och hade fått mitt insulin började jag växa igen, och inte måttligt heller för den delen - Jag växte över 20cm på två år. Nu har jag inte växt på hur länge som helst, och det är jag glad över då jag inte vill vara längre. "lång och verkar vara hyffsat vältränad. Tränar du något speciellt, äter något speciellt osv?" Haha nej, jag äter inget speciellt eller så, vanlig mat helt enkelt. Är väl däremot inte den som är upp över öronen förtjust i godis, sålde alltid mina godispåsar till min syster när jag var mindre. Kan inte påstå att jag är otränad, för det är jag inte. Sådär lagom, klarar utan problem en ridtur på en timme, hem och byta kläder och dra ut på en springtur och sen göra 50 situps (som igår.)

Hoppas du fick någorlunda svar på din fråga :)



Hittade det här när jag packade grejor igår, mitt "armband" jag var tvungen att ha i Sunderbyn och den där grejen droppet var kopplat till. "Nålen" från den saken gjorde helt sinnessjukt ont efter att haft i armen i några dagar, kunde inte ens börja vänsterarmen lite eftersom den satt i armvecket. Usch, minns hur ont det gjorde innan dom bytte plats på den och stack den mitt på min hand..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback