from the window to the wall

Jaga som tänkte försöka förbättra min update av bloggen idag, men jag har helt enkelt inte haft tid fören nu. Började morgonen med att vakna i ett rum som var si sådär.. +180 grader varmt, väldigt behagligt. Käkade frukost och begav mig till stallet för att släppa ut pållarna i sommarhagen, hade precis kommit tillbaks upp på gården och så var vi tvungen att gå och bygga ner sommarhagen då det var nå folk från jordbruket som skulle och kolla nå grejs på marken. Tog väl 30-40min att bygga ner hagen, sen hade jag två ponnysar och mocka åt då jag haft systers pålle att ta hand om idag (dvs. mockning och foder.) vi gjorde en deal igår att om jag fixar allt åt Hubbe i stallet idag så betalar hon en sak jag vill ha från gina, rätt bra deal om ni frågar mig.

Väl hemma käkade jag lunch och sen flyttade jag mina möbler till ett annat rum på övervåningen som ligger lite bättre till på sommaren, i mitt "vanliga" rum lyser solen iprincip hela dagen och tidigt från morgonen så det är alltid extremt varmt där inne på sommaren. Bra att ha stort hus med fler rum än man behöver, iaf sådana här gånger. ;) När jag var klar med det har jag städat bilen, dammsugit och torkat av den invändigt. Haha, kändes som att det här mest blev ett "så har jag gjort det, och det och det." inlägg. Men jag har helt enkelt inte hunnit med mycket annat, jo att bli brun. Bara från idag när jag hjälpte att bygga ner sommarhagen så hade jag t-shirt på mig och var ute i kanske 40min. Sen när vi kom hem hade jag märken, inte illa för att vara mig att bli brun så det syns på så kort tid. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback