TAG - Lazee ft. Madcon & Julimar

Lazee – TAG

Kan skriva lite kort om dagens ridpass då jag snart ska springa ner och käka och sen börja se finalen av Big Brother på 24/7, känns helt sjukt att jag inte missat ett enda avsnitt av alla 90 avsnitt som visats, och att jag sett alla klipp på deras hemsida. Dock var ju jag ett "äka Big Brother fan" enligt deras test dom har på sin sida, alla rätt (men kunde jag förvänta mig något annat?)

Nåja, till dagens ridpass då som bestod av hoppträning. Började med att rida fram henne som jag brukar och hoppade sen ett litet kryss som stod så att man skulle vända rätt upp på ridbanan, var först byggt hinder som övningen "Y:et" men hoppade inte hindren som ett Y hur som helst så Kira har så pass mkt större galopp än vad ponnymåttet där mellan skulle vara. Och visst kunde vi ändra det till storhäst avstånd men jag gjorde en liten "bana" av det istället. Hoppade iaf ett räcke och en oxer (med små hus under). I slutet låg oxern på 90cm och det kändes alldeles lagom för dagen då Kira skulle behöva skos och hade en sko som började vara lite glapp. Hon har blivit så fin att hoppa, 90cm känns som ingenting. Hon är som en katt, höjden spelar ingen större roll för hon hoppar ändå lekande lätt över det. Prövade även hoppa henne med pessoat och det gick finfint, hade valt min övning med en baktanke då jag vet att hon gärna brukar vilja på dra iväg och bli stark när man hoppar "Y:et", samt när man hoppar bana. Hon lyssnade iaf jätte bra och det var väldigt mycket lättare för mig att ha koll på henne när vi hoppade "banan".

Nu måste jag springa och käka, finalen börjar livé på 22min, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback