Stamp on the ground

Blev en snabbsväng till hpda och gå in på Hööks en sväng efter att pållarna var ute i hagen imorse, min syster skulle dit och köpa ett regntäcke till Mikkel så passade på att följa med i hopp om att dom skulle hitta ett träns på rea som jag funderat på att köpa till Kira. Men tyvärr var nosgrimman alldeles för vid och det var ändå bara ett cob träns, lite synd för hade gärna köpt det men passar det inte är det ju ingen idé.

Prövade även en drös ridstövlar då jag ev. funderar på att köpa ett par dressyrstövlar när jag har råd. Har ju iofs mina tretorn advance men dom är ju mer hoppstövel än dressyr, usch var bortskämd jag låter. Men hur som haver så hade dom inte några som passade mig, alla var för korta i skaften. Är rätt besviken på att dom inte har sina stövlar med extra höga skaft utan endast i extra vida skaft. Hade jag köpt ett par och sen gått in dom hade dom ju gått ner ca 4cm och då hade dom vart ca. 10cm för korta. Dom hade faktiskt två modeller jag gillade, ett par med swarovski och ett par med snören vid foten, och priset på dom låg runt 2000:- så det var ju inte så farligt. Nu när inte dom passade är de enda stövlar jag kan tänka mig ett par de niro boot, dock kostar dom 4700:- och det däremot vet jag inte om jag är så sugen att lägga ut på ett par skor. Återstår att se, kanske helt enkelt låter bli att införskaffa mig några nya stövlar i år när jag lika bara kan använda dom under sommar/höst säsongen. Money is money, och jag lägger inte ut flera tusenlappar innan jag tänkt igenom det noga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback