Fancy footwork

Känns som att dagen har spenderats i en bil till stor del, lite ironi på det kanske. Efter att jag hade vart till stallet imorse drog jag hem och käkade innan vi begav oss till Hööks för att lämna tillbaks Carismas sadelgjord då den var på gränsen till för kort. Jag hade inte tänkt inhandla mer än vita silikonband men då råkade jag se att dom hade ett brunt delta som jag inte kunde låta bli, när mamma erbjöd mig att låna Carismas svarta sist jag prövade rida med pessoat så rynkade jag på näsan och sa något i stil med "men dom är ju svarta, då matchar det ju inte.." haha, så jag var helt enkelt tvungen att köpa de bruna deltat så det matchar tränset. Billigt var det för den delen, 55:- gick det på så det var det ju värt. Insåg även att det bruna deltat var vääääldigt mycket mjukare än det svarta, ändå är det precis samma märke och köpt på samma ställe.

Har även hunnit med att motionera Kira idag ute i stormen, behöver jag ens nämna att det blåste lite? Red henne med hopputrustningen och hade pessoat på henne, fungerade riktigt bra och den känslan jag fick idag har jag aldrig fått på henne när jag haft pessoa i hennes mun, så skönt att känna att jag inte behöver ta i henne så mycket när jag har pessoat. Red på en stor volt då andra halvan av banan var upptagen, så blev mest fokus på att hon inte skulle gå på dubbla spår och att hon skulle, trots stormen kännas avslappnad. Och att det blåste bekom då inte henne, hon var riktigt avslappnad och jobbade på riktigt bra. Galoppjobbade henne öven lite och då märks det i mina händer att pessoat fungerar riktigt bra på henne, hon drar inte iväg eller blir så stark så jag knappt orkar sitta på henne. Inte lätt när det är svårt, vet inte hur många gånger mamma bett mig sätta mig tyngre i sadeln och det enda jag får fram är att jag börjar skratta varje gång hon säger det och svarar "men det går inte, jag är för lätt." Men med pessoat orkar jag faktiskt sitta emot, haha kanske lite med tanke på att jag kan bromsa henne. Kändes iaf som att galoppjobbet dom senaste veckorna gett resultat, nu fattar hon för det mesta rätt galopp i vänstervarvet där hon förut ofta fattade fel. Och nu orkar hon verkligen behålla formen och galoppera utan att jag hjälper henne att balansera sig, nu kan jag galoppera henne med långa tyglar och ändå behåller hon samma, lugna form. Är riktigt nöjd över dagens ridpass, trots stormen.

Ska gå ner och käka lite nu och sen se film, dock har jag inte bestämt mig vad jag vill se men channel131 finns ju alltid, så utbudet är ju rätt stort. ;) Såg just att det här inlägget blev ganska långt, men det får ni väl ta som tröst för att jag inte haft världens bästa uppdatering under veckan.


Flugan är söt, bild från förra sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback