You're amazing, just the way you are

Trots värmen bestämde jag mig för att rida ett dressyrpass på Kira efter middagen, var väl inte sådär jätte taggad när termometern på stallväggen visade dryga 30+. Hade inte Kira vart i behov av att skos och sen när vi lika var tvungna att dra lös hennes lösa skor så var jag faktiskt lite sugen på att ha åkt till Kalix RF och tävlat lb programmet med henne. Men då hon är i behov av en skoning så kändes det lite onödigt med tanke på att hon just nu bara går med bakskor, + att hon vilat i flera dagar när det vart så fruktansvärt varmt. Men tillbaks till ridpasset då, blev inte ett så intensivt pass med tanken på värmen så red mest igenom henne och kände hur hon kändes för dagen. Riktigt fin var hon, hon kändes jätte maffig att sitta på! Kom även underfund med hur jag ska rida henne för att hon ska få en riktigt stor och luftig galopp, grym känsla när det satt! Hade inga större krav på henne, red mest på volter och ökade traven efter långsidorna. Slutade när jag galopperat henne lite och det kändes bra, för både ponnyn och jag var nog lika tagna av värmen.


Kommentarer
ebba säger:

du vet väll att de bara var dom som tävlar för nån klubb eller i lag som fick tävla i lördags var ju final omgången i diva 111 ;);)



ps: vet ej om du tävlar för nån klubb men har inte läst de nån stans så antog att du inte gör de...;)

2011-06-12 | 21:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback