Busponny

Kom just hem efter att ha vart och ridit Kira, blev ett dressyrpass barbacka. Hon var jätte fin och sammarbetsvillig och inte alls överpigg som jag hade förväntat mig att hon skulle vara, red även på ett rakt gummibett. Tränade lite serpentiner och 8-volter i skritt och trav, även lite skänkelvikning och fram och bakdelsvändning. Prövade även lite galoppjobb vilket gick finfint men pigg var hon, och busade gjorde hon! :) Hon är så söt när hon kommit på att hon törs busa med mig, som idag när hon gjorde det när vi galopperade och jag inte var berädd på det och hamnade i lite obalans så busade hon ännu mera, men kvar satt jag. Är iaf jätte nöjd över passet, riktigt fin var hon! :)



På tal om busig, skäcken (Mr Zeb) som vi hade för någe år sen hade jag gärna haft idag. Tror jag hade tyckt om honom! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback