So girl, hold your head up high and you'll go far

Onsdag morgon, vilket innebär att jag är ledig idag då jag ska till sunderbyn på diabeteskontroll och dom ska sticka läskiga nålar i min arm, ajaj. Men snäll som Anki är så har hon skickat hem bedövningsplåster att sätta på armarna, annars skulle jag verkligen inte överleva sticket ;) Konsitgt nog har jag enorm fobi för att ta blodprov i armen, men inte i fingret eftersom jag gör det själv flera gånger om dagen för att mäta blodsockret. Men skulle någon annan fråga om dom fick sticka mig i fingret skulle jag nog inte tycka det skulle vara så uppskattat utan hellre sticka mig själv. Sprutor, piercing - fine! Det gör inte ont, men att ta blodprov i armen gör ont! Därför måste man ha bedövningsplåstren på i 1½-2 timmar före (haha, så lång tid man bara kan) för att jag ska komma så smärtfritt undan som möjligt. Sen måste jag även ha ett headset med musik i öronen så jag inte hör något, för hör jag när hon börjar pilla med nålen blir jag ännu nervösare och det gör ännu ondare. Så med musik och bedövningsplåster överlever man sticket i armen! ;)
Ser även ut att vara hyffsat fint väder ute, vilket glädjer mig då jag vill ha min nya skinnjacka som inhandlades för kanske en månad sen. En brun med ludd krage, sickt snygg! (är jag snäll får ni bild senare på den.)
Nu är det bäst jag avrundar inlägget så jag hinner allt, puss!


Kommentarer
Idun säger:

Åh, jag är inte avundsjuk!

2011-03-02 | 18:08:59
Bloggadress: http://idavraal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback