we even got a secret handshake

Känns som att jag inte skrivit vad jag pysslar med på dagarna på tusen år, ungefär. Hur som haver har jag ju bara skola på Måndagar och resten av "skolveckan" praktik i staletl, så mina skoldagar känns ungefär som helgdagar för mig. Haha, blir ju typ samma rutiner så därför har jag blivit världens sämsta på att komma ihåg vad det är för dagar. Inget mig emot att ha praktik och gå skola 4år istället för 3 när jag inte ens vet vad jag vill bli. Jag menar, hur lätt är det att veta vad du vill bli och jobba med när du är 16år? Du ska tänka realistiskt och välja en gymnasielinje du tror att du kommer gilla och tro att är den rätta för dig. Se på hur det gick för mig, det jag helst ville gå startade inte och jag tänke "fan, jag ger upp det här. Jag vill inte gå någon annan linje." och vad säger lärarna och syon "men det är inte hela världen, välj bara ditt 2a handval" problemet var att jag inte ville ha ett 2a handsval egentligen, jag ville gå estet - bild och så var det bara. Försökte smått intala mig själv att "äh, teknik blir kul att gå. Det är ju faktiskt teknik design." Men det var inte minsta kul, det var bara jobbigt eftersom jag inte läste ett enda ämne som jag gillade. Jaha tänkte jag, 3år på en linje jag inte ens gillar efter några månader, hur ska det fungera? Så jag tänkte att media kanske var mer mig, jag kanske valde fel från början? Men media var inte mer mig det heller, jag är en som skulle passa in på estet - bild, för det är verkligen det jag vill gå. Vissa föds med talang för vissa saker, en av mina var väl att kunna teckna. Jag kan ju inte undgå att säga att jag vet att det är något jag kan, var sann mot dig själv och be aldrig om ursäkt för vem du är. Redan i höstas sa jag till mamma att jag skulle söka till estet när 95:orna skulle söka gymnasie. För om möjligheten fanns att jag skulle kunna gå det skulle jag byta, om jag så fick 4 gymnasie år istället för 3. Hellre ett år extra om jag får gå något jag vill gå och tycker är kul än att jag måste gå något jag inte gillar. Så jag har alltså själv valt att jag inte vill gå klart skolan den här terminen. Därför har jag bara skola på måndagar (fotolektion) och resten praktik.
Så nu vet ni vad jag sysslar med på dagarna, och inget mig emot att ha sådana dagar. :)
Nu tänker jag se lite BB och sen sova, puss godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback