A queen with no crown



Kom hem från stallet för ett tag sen, hoppade Kira tillsammans med Madde och Starre. :) Hur jag brukar rida fram innan en hoppträning har jag ju skrivit förr, men blev iaf lite jogg i alla gångarter och lite volt jobb, hon skulle lyssna på mina hjälper och slappna av. Galoppen fungerade riktigt bra, inget studds eller liknande vilket gjorde mig glad, spec när det var framridning innan hoppning då vill jag helst inte börja disskutera sådant med henne då hon brukar bli så stressad. Brukar ibland inte galoppera henne på framridningar innan hoppning för att helt enkelt slippa stressen, men idag fungerade det riktigt bra! :) Började med att trava tre bommar och så var det ett kryss efter, sen blev det 5 och en halvan. Tre travbommar, kryss och en oxer (eller ett stigsprång, kommer inte ihåg vad det var när det byggdes upp.) Kira hoppade riktigt lugnt och fint och sista sprången låg på ca. 90cm. Hade kunnat hoppa mycket högre, vilket mamma till och med såg som stod på backen för Kira och jag hade riktigt flyt idag! Men nöjde oss på 90cm då det gick så bra, men det här var en sådan där dag då det kändes att man hade kunnat höja hindret mycket mer så fint som hon hoppade. Riktigt nöjd över hoppträningen! :) Har tyvärr inga bilder från själva hoppningen, bara från då jag ridit klart. Så bjuder Er på två sådana.
Så får ni ju på samma gång se hennes outfit. :)


Kommentarer
Anonym säger:

Alltså helt ärligt, din hästs hals ser ju för jävlig ut. Världens underhals och inga muskler alls. Herregud, du har ju haft henne i flera år, så nog borde du ju veta hur man jobbar en häst rätt. Du är så jäkla pinsam. Hur blev det med alla tävlingar du skulle vara med på? Kom nu ut ur din lilla bubbla. Far på krf och hoppträna eller något bså du kommer någonstans under din ponnytid. Tycker det är synd att du skriver på bloggen att du har så stora mål och sen blir det bara pinsamt när du fortsätter sitta och rida i kennings paddock och inte ens är nära att nå dina mål. Men du förstår nog inte själv hur det låter, tror jag. Vad är det för ide att ta på hästen jättefin utrustning och sen bara sitta och rida hemma? Kom igen nu, det finns mycket hjälp att få. Förresten så kan du ju visa oss en film på här du rider dressyr?!

2011-05-09 | 11:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback