Bloggfråga: Vad heter din häst/ponny?

Läste på någon sida att det var en som undrade vad ponnyer i världen heter, och att man skulle skriva in sin ponnys namn där. Jaha tänkte jag, varför inte liksom. Det kan ju vara kul att se om det finns fler ponnyer i världen som heter som ens egen (varje ponny har en röst "knapp" där man klickar om ens ponny heter samma sak.) Rullade igenom listan, ingen ponny som heter Shikira fanns med så jag fick helt enkelt skriva in hennes namn. När jag skrivit in "Shikira" tittar jag på namnet och funderar, fan vilket coolt namn egentligen. Enda sen jag fick henne har jag tyckt det vart lite tråkigt, så vanligt. Men när jag nu ser att det inte alls är så vanligt och började fundera så har hon ju faktiskt ett rätt coolt namn. Jag menar, vissa hästar har människonamn (eller kallas för ett människonamn, ex. Frans. Tog exemplet från en häst jag prövred i Sthlm -09.) och det är inte alls lika kul enligt mig som något fräckt namn. Inte för det spelar någon större roll, men det är kul att se vad hästar heter.

Jag har hört flera hästar som heter Shakira, men inte Shikira. Många tar även fel på Kira och säger Shakira, men jag antar att det är för att det är det man hör mest. Kira kommer ju från Danmark, och kanske säger man Shikira mer där än vad man gör i Sverige? Inte vet jag, men hon har ju iaf inte ett människo namn. :)
Dock säger jag iprincip aldrig Shikira, jag säger Kira för jag tycker det passar henne bättre. :)

Bloggfråga, vad heter din häst/ponny?


Kommentarer
Josefine säger:

Hej :)

Vad hette den sidan :p ?

Jättebra blogg btw ;) (y)

2011-05-04 | 16:46:04
Bloggadress: http://justrevned.blogg.se/
Anna säger:

Taurus heter min häst. Fin ponny du har. Verkar vara en piggelin enligt bilden :)

2011-05-05 | 22:10:21
Bloggadress: http://equipage.se/annas-blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback