Count your smiles instead of your tears, Count your courage instead of your fears

Min uppdatering suger, ursäktar mig så hemskt för det. Men jag har helt enkelt inte haft något spec att blogga om, därför skriver jag när jag känner för det. Lite synd för min statistik som legat sky hög, men å andra sidan är det inte hela världen för den stiger när jag bloggat.

Dagen har flytit på rätt bra, ändå lyckats ignorera känslan av att mitt blodsocker åker puckelpist, är som en studdsboll man kastar iväg eller åker berg- och dalbana - kalla det vad ni vill. Ni som inte vet hur det känns när blodsockret ena stunden ligger sky högt och sedan går ner och ligger på en normal nivå kan inte förstå känslan och rädslan man kan känna av det. Men man måste börja någonstans, pina sig igenom sådana känslor är väl inte det roligaste man kan göra men när man väl "övervunnit" det är det en enorm lättnad. Låter säkert dumt för folk som inte förstår känslorna man känner, men det bryr jag mig inte om. :)

Till hästarna då, blev ett pass barbacka på Kira efter middagen och lite övertalning från mig själv till att jag skulle rida om jag ändå helst hade låtit bli pga. blodsockret, men inte ska det då bestämma vad jag ska göra bara genom att skrämmas med känslor, ju mer jag utsätter mig för känslorna och ändå gör det jag tänkt göra och inte tänker så mkt på vilken nivå sockret ligger på, ju fortare blir man av med dom skrämmande känslorna. Jag är ändå så duktig så jag känner vilken nivå sockret ligger på ett ungefär även om jag inte kollar, så varför lägger jag ens ner så mkt tid på att fundera på det? Tankar kan vara knasiga ibland, men jag antar att det bara är att jobba vidare med blodsocker nivån. :)
Blev iaf mkt. volt arb på en het ponny, eller om jag bortser från traven så var hon inte spec het. Hon var riktigt fin då jag skrittjobbade henne och kändes verkligen avslappnad, kanske var massagen jag gav henne i nacken innan passet som hjälpte henne att slappna av? Inte vet jag, men hon var iaf lugn och avslappnad. Sen till traven var hon mest springig och busig, fungerade bättre mot slutet. Galoppjobbade henne även lite och det gick super, inga "stegringar" utan det flöt på fint. Stark var hon, men red på ett bett jag inte brukar ha (vanligt tränsbett utan fasta ringar) då jag red med ett westernträns, skit snygg var hon i det! Men i övrigt gick passet bra! :)

Ska käka kvällsmat nu och sen se Big Brother, pusspuss!
Fan vilket långt inlägg det blev...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback