Dressyrträning Fredag 13:e...

Nu kanske vissa tror att dressyrträningen gick jätte dåligt bara för att min rubrik lyder som den gör, men icket - det gick jätte bra! :) Hade till och med lindat benen på henne och satt på henne dressyrsadeln. Jag vet, jag sa tidigare att jag aldrig mer skulle rida Kira i den. MEN jag bytte padd under den rfån gelépadden till en fårskinnspadd och så var jag extra, extra noga med att kolla hur den låg innan vi gick ut och hur den legat på hennes rugg då vi kom in, är ju inte helt hjälplös och inte vet hur en sadel ska ligga. Den hade faktiskt legat bra, inte för trång och inte för vid. Red även med 20mm sporrar, inte illa det heller då jag inte brukar rida med sporrar och då jag gör det med 15mm sporrar. Tränade iaf på en stor volt, började i skritt med att rida runt på lite 8-volter och göra halt då och då. Skrittade fram extra länge och sen travade vi på volten och la ibland in en 8-volt och lite samlingar. När travens övningar kändes bra övergick vi till lite galopp, fungerade riktigt bra och hon fattade galopp så fint så jag tror aldrig hon gjort det så bra förut! :') Tränade även avsaktningar från galopp och även det fungerade riktigt bra, hon var så lugn och sansad. Är riktigt nöjd över dagens pass! :)

För den delen märks det att det är Fredag 13:e, min Xperia säger bara "inget SIM-kort i telefonen" fast det är där, och har prövat ta ut det och sätta i det igen och sen starta telefonen - men icket. Läste någerst att Xperia telefoner brukar hålla på sådär, dålig stil i mina ögon eftersom telefonen kostar många tusenlappar - då ska det faktiskt fungera. Inte för att jag brukar ha fördommar mot Fredag 13:e, vi köpte ju faktiskt världens finaste ponny Fredag 13:e Juli 2007, och bättre finns inte! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback