Godmorgon världen!

Ute regnar det, är kallt och blött. Sådana här dagar blir man automatiskt mindre inspirerad till att fara till stallet, men snälla, det regnar ju bara. Bra fråga egentligen varför man blir mindre inspirerad till att gå ut när det regnar, jag menar, det är ju bara vatten. Är bara och klä på sig, det finns något som heter regnkläder och dom är inte uppfunna för att man ska titta på dom. Sitter och grunnar vad hästarna ska få på sig för tecken, ett riktigt dilemma det där. Vet ju inte om det ska regna hela dagen eller om det kommer bli sol senare, för blir det sol blir det ju varmt i regntäcke. Mest Kiras täcke jag funderar på, rutigt regntäcke från Börjes eller tunt äppelgrönt regntäcke (Kiras allmänt kallade "galonkläder") från Hööks. Det äppelgröna har hon mer på sig om det är väder att ha täcke så hon inte färgar om sig till brunskäck, roligt att rulla runt i lera och sen stå och se ut som en hundvalp när jag hämtar in henne och hela hon är brun och tjock i lera. Sådan dagar älskar jag att äga en skimmel..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback