Innan lyckan tar fart och springer brevid,måste du skynda och hinna förbi

Har precis kommit ut från duschen och där innan har jag ridit Kira, ett dressyrpass blev det. La mest fokus på att få henne att kännas avslappnad och lugn och inte vara så stressad och springig. Traven fungerade riktigt bra då jag travade fram henne, red på lite volter och serpentiner och sen ökade jag traven någon gång efter långsidorna. Galoppgfattningarna fungerade oxå bra, och det är ju då hon brukar studdsa och stå på bakbenen men idag gick det jätte bra! :) Dock gick själva galoppen mindre bra då hon tyckte vi skulle ha något i stil med "hur fort kan du galoppera ett varv runt ridbanan". Stark var hon, det nekar jag inte och det tog mig två varv innan jag fick henne att bryta av till trav. Så ja, kan nog passa att säga att hon var väldigt het och stark idag. Så fick ringa efter mamma som var inne i stallet så hon fick komma och hjälpa mig, haha bra att mobilen är uppfunnen! ;) Så fick trava henne på en stor volt, sakta av och trava igen tills hon blev lugn och inte bara drog iväg. Fungerade jätte fint efter en stund och hon blev riktigt lugn i slutet av passet, så jag är nöjd. :) För den som är nyfiken hur vi såg ut under dressyrpasset så kan jag skriva det här under, har en bild på mobilen men orkar inte ladda upp den nu. :)

Jag bar:
- Marinblå ridhjälm med blingbling, (382 swarovski stenar.)
- Röd Mountain Horse Crew jacka.
- Beige/gröna rutiga helskodda Back2back ridbyxor.
- Beiga ridsockar.
- Mountain Horse ridskor.
- Marinblå/röd/vita handskar.

Kira bar:
- Brun Henri de rivel fletcher hoppsadel
- Horse Saver gelépadd
- Sadelgjord med mindre magplatta och ludd.
- Rött schabrak med silverpasspoal.
- Svart achenträns med swarovski pannband.
- Röda benlindor fram.
- Tidemantygel.
- Bruna strykkappor bak.
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback