Just can't get enough

For med syster min till stallet efter middagen och motionerade Kira, ett dressyrpass barbacka blev det. Lite spontant att jag följde med och red, hade egentligen tänkt låta henne vila men vädret klarnade upp och det blev till och med soligt ett tag så kände helt enkelt för att följa med.

Blev ett dressyrpass med lite "smått och gott", volt arb. serpentiner, lösgörande, ökningar i trav och lite galoppjobb. Hon var riktigt fin, så mjuk i munnen och kändes jätte maffig att sitta på! Hon gick så pass bra att jag red henne i lite högre form stundvis och det var en så grym känsla när hon jobbade på så bra som hon gjorde fast jag hade henne i en högre form, hon var så mjuk i munnen och gick och tuggade på bettet. Tog lite galoppjobb och hon fattade galopp riktigt lugnt och behöll samma fina form, nöjd! Sen prövade jag att öka traven på diagonalen när jag hade henne i lite högre form och man får en sådan grym känsla när det känns som att man svävar fram. Ökningar är något hon alltid vart riktigt bra på, en naturlig talang helt enkelt. :) I slutet av passet hade jag henne långt låg och travade henne på en volt och jag behövde knappt hålla i tyglarna och hon travade runt alldeles lugnt lång låg, är riktigt nöjd över dagens ridpass! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback