Love is the movement

Kom hem från stallet för någe tag sen, for dit efter middagen och motionerade Kira. :) Blev mkt volt arb. då mamma longerade Carisma ute på andra halvan av ridbanan. Kira var iaf helt sjukt pigg och het, fast det är hon alltid dom första dagarna man rider om hon vilat några dagar. Kan inte påstå att jag är direkt nöjd över passet, det har jag oftast svårt att vara om hon beter sig som hon gjorde idag och inte lyssnar och bara stressar. Nåja, sådana pass är bara nyttigt att få ibland. Galoppjobbade henne även lite och det fungerade iaf bättre än jag hade förväntat mig, trodde hon skulle resa på sig och hålla på. Blev bara en gång hon reste på sig lite och tjurade när vi skulle galoppera, men det löste sig. :) Hade inga direkta "krav" på hur jag ville att hon skulle gå ang. formen. Mer att hon skulle lulla på och ta det lite lugnt, ville inte jobba henne i högre form då jag vill ge henne några dagars "igångsättning" utan större krav mer än att hon ska lyssna och vara avslappnad. Haha, hann även klippa/rycka manen på henne så hon inte ser ut som en islänning. Under vintern har jag nämligen låtit henne ha lång man, vilket inte är det vackraste på henne men när hon har vinterpäls och är lurvig är hon riktigt söt med lång man. Inte lika vackert med kort sommarpäls, då blir även manen kort. Som sagt, inte vårt bästa pass men nyttigt att kunna ta motgångar också - även det blir man duktigare av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback