they say i look better with love, but love looks better with us



Blev en skogstur med lilla vit idag med, och hon såg ut att uppskatta det både under ridturen och efteråt hemma i stallet, hon såg så glad ut. :) For samma runda som igår och syster hängde med på Hubert (*Mikkel) blev ganska mycket trav efter skogsvägen och rundan tog ca. 50min. Red även barbacka med ett rosa/silver designat Horse Comfort schabrak (köpt i Umeå på Pegasus hästshop.) Och en tömkörningsgjord på det, även en "tränsmössa" på henne då hon inte gillar alla insekter som börjat dyka upp. Varför jag rider barbacka när jag rider ut, dvs. både igår och idag är för att jag har en skadad fot och måste käka pencillin och foten är rätt så.. hm, inpacketerad? Så kan inte ha mina älskade tretorn Advance. Men den börjar väl förhoppningsvis kännas bättre efter några dagar. :) Hon kändes lugn och avslappnad och det blev ett mest "bara vara" pass, utan större krav. Sådana pass är viktiga, man läser så ofta på bloggar att folk ställer så höga krav på sina hästar fast dom rider ut på dom. Dom får som aldrig "bara vara" och gå utan större krav, sådana pass är viktigare än vad många verkar tro. Men Kira verkade iaf nöjd över dagens motion och det är även jag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback