Vilodag

Det ösregnar ute så pållarna får vila idag, har vart och mockat och fixat alla stalsysslorna från morgonen (då det för övrigt var soligt och fint ute.) Skulle till läkaren och kolla foten 14.30 så var och la på Kira ett regntäcke runt 12.30 då det började se mulet ut, och en skimmel utomhus när det regnar brukar ju bli vääldigt sugen att pröva livet som skäck. Började ösregna runt halv två så när jag var klar på vårdcentralen så fick pållarna komma in, dom såg då verkligen inte ut att sörja över det då både Kira och Carisma kom galopperande till grinden i hagen, och när jag var och skulle lägga på Kira täcket tidigare stod hon ändå och åt lunch men sprang iväg när jag kom. Så det säger sig nog själv att regnet inte var allt för uppskattat.

Jag däremot var rätt sugen på att rida idag, men blev mindre motiverad när jag tittade ut och såg ett vattenfall utanför fönstret. Sådana här dagar skulle jag inte tacka nej till ett ridhus, eller dagar på vintern då det är svin kallt eller glashalt ute. Men annars föredrar jag ridbanan, vara ute i friska lufen istället för att vara instängd i ett ridhus. :) Ska kolla lite på Hööks hemsida nu, skulle vara roligt om dom fått in lite nyheter. Inte för att jag är ett sådant väldigt fan av Hööks utbud, men vissa grejor har dom faktiskt börjat designa riktigt snyggt! Cred för det! :)


Kommentarer
M I C K I S- westernryttare säger:

Åhh tack så jätte mycket! :D



Ehm oj det där med westernövningar är ju otroligt svårt. Det finns mängder av olika discipliner inom western. Men om de olika grenarna osv kan du läsa på www.wras.se

Men ett bra sett att börja är samlingen. När du samlar en westernhäst så ”plockar” du upp hästen genom att trycka med benen och hålla still handen tills hästen sänker huvudet.

En annan övning som är bra är tempoväxlingar, att hästen behåller samma temo utan att du behöver påverka den. Gärna med långa tyglar. I början tycker jag inte att formen är noga. Utan man har relativt långa tyglar så hästen bara slappnar av. Förhoppningsvis kommer den sänka huvudet och slappna av tillslut.

Annars är det super bra att söka på youtube på olika klipp! Finns många olika träningsvideos.

Hoppas du inte blev allt för förvirrad :O men kul att du vill hålla på med western! :D

2011-05-23 | 19:49:03
Bloggadress: http://majckis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback