dag 14: En pryl jag inte kan vara utan


Mina Sprenger stigbyglar eftersom dom sviktar. Såhär står det på Filippasridsport produktinformation:

"En säkerhetsstigbygel från Sprenger med rörlig del överdragen med gummi.
Stigbygeln ger dig svikt i varje steg vilket skonar dina leder och ligament samtidigt som du inte behöver vara orolig för att fastna vid ett fall.
"

Dom är underbara, kan inte rida med "vanliga" stigbyglar om jag inte gör det enstaka gånger, typ om jag är och provrider en häst. Annars växlar jag stigbyglar när jag rider med hoppsadeln och dressyrsadeln, flyttar alltid över hela stiglädret om jag bara rider hemma eftersom jag oftast rider med hoppsadeln och den är brun, stiglädren likaså. Dressyrsadeln är svart så hemma fungerar det ju bra trots de blir fel färg om jag har dom på dressyrsadeln.
Varför är dom underbara då? Jo, därför att dom sviktar och man inte får ont i knäna av dom. Har man knäproblem bör man köpa ett par om man inte redan har dom, för det är verkligen skillnad! Dom är värd sina ca. 1600:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback