dag 17: En favoritövning & dag 18: En avramling

dag 17: En favoritövning

En favorit övning inom dressyren är att rida på 8-volter, både större och mindre då det är en väldigt bra lösgörande övning. Man får hålla koll så hästen inte går på dubbla spår (seriöst, ni kan inte rätta era fel själv ni som bara gnäller?). En övning jag rider väldigt mycket faktiskt.

Inom hoppningen är det 5 och en halva eftersom det är väldigt bra flyt i den övningen, en övning man kan hoppa lite högre höjder på utan att man ska vara rädd att hästen kommer helt galet inpå hindret.

dag 18: En avramling

En som jag kan glasklart är väl då jag åkte av Starbell (min första ponny, b-ponny med den legendariska OS hopphästen Flyinge Imperator i stammen.) Jag blev longerad på han, han började bocka och han var inte nådig heller, han var kung på det! Longerlinan tog stopp och det blev ett ryck när han försökte svänga och jag flög åt andra hållet, landade på vänsterarmen och hörde hur det knakade i den och ropade "mamma, mamma jag har brutit armen!" Och visst var det så, den var väldigt krossad och fin. Så dagen efter åkte vi in till akuten där dom konstaterade att jag brutit den på två ställen och det ena benet var helt sönderkrossat och det andra uppflisat. Så fick gå med gips i 6 eller 8 veckor, kommer inte riktigt ihåg. Det hände iaf 5 dagar innan jag fyllde år för någe år sen.

Kommentarer
Carolina {Tävlingar i bloggen} säger:

Krossades den så mycket bara av att ramla på den? :o



Vill även påpeka att man knappt ser vad man skriver i kommentarsrutan :P

2011-11-29 | 14:19:42
Bloggadress: http://asslatjejerna.blogg.se/
Linn säger:

Frågestund på bloggen, fråga gärna något!

Kram!

http://kellyochlinn.blogg.se/2011/november/fragestund-1.html#comment

2011-11-29 | 15:15:12
Bloggadress: http://kellyochlinn.blogg.se/
Julia W ( T E A M R Y T T A R N A ) säger:

Riktigt fin blogg! Följa varandra via bloglovin?

2011-11-29 | 15:45:39
Bloggadress: http://teamryttarna.blogg.se/
Jonna Vallgren säger:

Alltså, själva målet med ridningen är ju just att hästen SKA spåra....

2011-11-29 | 17:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback