dag 19: Ryttare som jag ser upp till



"Roffe" (Rolf-Göran Bengtsson) är väl en självklar favorit. Jag menar, hur grymt är det inte att en Svensk ryttare har EM guld?! Han rider otroligt mjukt och fint, och att få ha sett han rida live i Globen under helgen och se när hela Globen hyllade hans EM guld var en otrolig känsla, helt galet! Har film från när Globen hyllade han, ska försöka fixa så ni får se den inom kort, bara höra hur det lät inne i Globen när han red in på arenan - det är helt galet!



Malin Baryard är också en ryttare jag ser upp till, det har jag gjort sedan jag började rida. Även hon rider mjukt och fint och har otroligt fina hästar. En ryttare som kämpat sig till toppen med ponnyer man inte fått något gratis av. Att ha fått träffa henne i Globen tack vare mitt vip var en stor grej för mig då hon redan innan var en förebild inom ridsporten för mig. Att ha hört henne personligen, ståendes några centimeter bort berätta om hur hon jobbat sig upp till toppen, hur man ska träna för att bli duktigare och vad man ska tänka på. Det var en riktigt, riktigt betydelsefull upplevelse!

Kommentarer
Evelina säger:

Malin Baryard är den enda kända ryttare jag vet om :p

2011-11-30 | 19:17:23
Bloggadress: http://evvvelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback