dag 2: Det här är jag bra på/Det här måste jag träna på



Jag är är bra på:


Jag är väldigt lugn som ryttare, stressar varken upp hästen eller mig själv. Sen är jag väldigt målmedveten och har stort tålamod. Får jag lägga till en annan sak? Jag är väldigt bra på att kunna ta elaka kommentarer på rätt sätt. Verkar vara något som är rätt populärt inom ridsporten, alla vill vara bäst och veta bäst. Gällande allt och alla. Men de personerna tål själv aldrig att bli tillrättad och får dom lägre procent på ex. ett dressyrprogram än dom förväntar sig hittar dom på alla de möjliga orsaker som förstörde procenten. Hoppryttarna gnäller att det är hästens fel när det går sämre än det brukar. Väldigt populärt, väldigt lågt. Jag har fått fler än en elak kommentar genom åren, bla. "vem tror hon att hon är?! Den där hästen kommer aldrig lära sig något!" Det var alldeles i början när jag fått hem Kira, det roliga är att jag vet att den personen som sa det läser min blogg. Meeen, det är sånt man får lära sig att ta i den här sporten, den är hård, både fysiskt och psykiskt.

Det här måste jag träna på:

Att hålla armarna bättre, blir ibland på att jag vill rida med för raka armar. Gör det omedvetet om jag rider själv. Rider jag och det är någon annan som rider samtidigt eller om det är någon som kollar på mig när jag rider är dom i bra position. En sak att träna på helt enkelt, skulle vilja pröva rida med en perfect sit sittbåge någon gång för att se om man förbättrar det, det sägs ju så. Men helt enkelt, en sak att träna på.


Det där jag menar, dock gör jag det nästan bara när jag rider lätt i hoppsadeln. Tål ju att nämnas. Men Kira är fin iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback