dag 8: Fem hästar som betytt mycket för mig



Haid, gotlandsruss.

Red Haid mycket under en period -07 när han behövde en tillridare eftersom ridskolebarnen åkte av han rätt ofta eftersom han var full i hyss. Så han behövde en mer rutinerad ryttare som kunde be han jobba, utan att åka i backen när han protesterade - vilket jag heller aldrig gjorde. Han var en frän ponny, hoppade han upp till 80-90cm på enstaka när jag hoppade han en gång. Hade kunnat bli en riktigt grym hopponny med en duktig, liten ryttare som var envisare än han själv var.


a

Barraquda, svensk ridponny.

Hon har lärt mig väldigt mycket, väldigt mycket grunder. En perfekt läromästare! Ägde henne 2005-2007.



Starbell, shettis/halvblod.

Världens coolaste b-ponny, no doubt! Han var min första egna ponny och hade den legendariska hopphästen Peter Eriksson tävlat OS på i stammen. Nämligen Flyinge Imperator. Dröm sött hjärtat! :')



Smokie, arabisktfullblod/halvblod.

Världens mest speciella kille, så personlig (om han valt att gilla dig.)
Han var alltid jätte snäll med mig, även när jag red han. Flera som provridit honom har inte kunnat rida han för han har inte tyckt bra om dom. Då var de första han gjorde att springa baklänges* hoppa upp ner, i sidleds, resa på sig osv. Det gjorde han aldrig med mig, och enligt mamma som sett mig rida han sa hon att han såg väldigt nöjd ut med mig uppe på ryggen eftersom jag inte försöker tvinga ner han i en form eller liknande. Jag bara sitter där, helt lugn. Saknar han otroligt mycket.

<3

Shikira, Dansk import (reg. Svensk ridponny)

Dock betyder hon ju mycket, men ni fattar. Jag äger helt enkelt världens finaste ponny! :)

Kommentarer
Helene säger:

Hittade din blogg via noragyll.blogg.se där du skrev att du har diabetes. Det har jag med, så jag tittade in på din blogg. Och då har du hästar också :) Kul, för det har jag med! Eller en häst.

2011-11-22 | 09:28:22
Bloggadress: http://helenefransson.blogg.se/
Marielle Sundström säger:

Hej!

Kom in på din blogg genom att googla "Haid gotlandsruss" så har ingen aning om vem du är, bara att du har ridit Haid :) Vet ej säkert om det är samma Haid som vår familj ägt en gång i tiden, men han är väldigt lik och beskrivningen av honom är klockren! Busig och envis :D ! Är det Haid som är född på Lojsta hed på Gotland och pappan är Kanel? :)Om det nu är han ville jag bara säga att det var roligt att se en bild samt höra lite om honom! :)
MVH Marielle

2012-10-02 | 14:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback