don't come and go, like all the others



Feeder – Feeling A Moment

Den där låten är lite läskig, eller mer rätt är det inte låten i sig som är läskig, det är bilderna jag får i huvudet. Jag ser hela min sommar som en film i huvudet av att höra den där låten. Every smile, every tear. Jag vet att jag lyssnade på den när jag väntade på skjuts hem en kväll i somras när jag hade sett fotboll. Den får mig att minnas hela min sommar, hur nöjd jag var sen dagen balen var fram tills sista sommarlovsdagen då jag bara ville gråta. Jag minns att jag skrev något om att det var jobbigt att börja skolan igen och "Det är att lämna sommarlovet bakom och veta att personer som vart hemma över sommaren åker tillbaks, det är det som känns smått jobbigt." Påminn mig om den dagen och ha på Ross Copperman – They'll Never Know så lovar jag att det skulle rinna tårar ut ögonen på mig. Och det är inte lätt att få mig ledsen så det syns, men det är samma sak som att någon nämner Charlies namn och jag skulle höra Eskobar – Someone New i bakgrunden. Enough, det jag ville få fram är att det är läskigt hur mycket känslor och minnen vissa låtar kan ge en. Agree?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback