gårdagens ridpass

Glömde berätta om gårdagens (6/11) ridpass då jag kom hem rätt sent från stallet. Tog ut henne samtidigt som syster och Hubbe och dressyrade barbacka på ridbanan. Bara från det jag skulle borsta henne innan ridturen kände jag att hon var på bra humör, och visst hade jag rätt. Jag behövde bara hoppa upp och skulle skritta fram när hon börjar gå i form bara sådär utan att jag knappt håller i tyglarna. Övergick sen till att trava henne på en stor volt och samma där, jag behövde inte hålla i tyglarna och hon travade på i en jätte fin och bärig form. Prövade även fatta galopp för och se om det blev någon skillnad, men inte. Lika lugn och fin och i samma fina form. Håller hon samma hull med sitt nya foder har vi då verkligen hittat rätt, för hon är inte alls lika "stressat pigg" visst är hon pigg, men inte alls på samma sätt. Hon är så otroligt fin min lilla ponny, hade verkligen behövt ha film från igår för tror det är få ryttare som kan sätta sig på sin ponny och bara med kroppshjälper få den att gå i en stadig, bärig form ett helt pass. Hon är så fin!


Kommentarer
STOCKHOLMSJENNA - Officiell bloggare under Stockholm International Horse Show 2011 säger:

fin bild :)

2011-11-10 | 16:04:46
Bloggadress: http://stockholmsjenna.se
Erika säger:

Kan du inte lägga ut bland de första bilder du tog på Shikira? Skulle vara jätte kul att se hur hon såg ut då, även om jag läst att hon var mager och omusklad. =)

2011-12-21 | 12:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback