Hell is empty and all the devils are here



Kom hem från stallet för ett tag sen efter att ha vart och fixat alla stallsysslor till pållarna (mocka, fylla alla höpåsar inne + ute, fyllt kraftfoder, vatten inne + vatten ute) Skulle aldrig kunna låta min häst stå utan vatten i hagen, vet jätte många som inte ids fylla vatten åt hästarna ute och säger "men dom klarar sig." Vadå lat? Min häst erbjuds vatten 24 timmar om dygnet utom den tiden hon rids. Hon har vattenbalja ute i hagen där det aldrig är slut vatten eftersom vi fyller på den varje dag. Hon har vattenkopp inne i boxen men hon har ändå en större hink med vatten också då hon ska kunna dricka fortare och lättare om hon är törstig. De flesta vattenkoppar rinner för den delen alldeles för sakta mot den hastighet hästen dricker i. Mina hästar har alltid haft vattenhink även om dom haft en vattenkopp.

Nu väntar jag på att middagen ska bli klar så jag kan käka, finns fördelar med att ha en syster som bor hemma tillfälligt, spec sådana dagar mamma jobbar lite senare! :)


Kommentarer
Emelie säger:

sv: Aa, jo men man kan ju alltid testa igen sen när an gått ut skolan, om man fortfarande är intresserad av att bli modell :)

Tror det skulle vara skitkul, men dock trivs jag lite bättre bakom kameran! :)

2011-11-10 | 17:57:15
Bloggadress: http://pemlaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback