I don't know why it hurts, but I know I'll miss you



Sagt hej då till en av mina fina pållar, varför är det lika jobbigt varje gång?!
But I guess.. that's life.

Det skulle aldrig synas på mig om jag så tyckte det var jobbigt, det där pokerfacet har byggts upp ganska bra under åren. Och jag vet verkligen inte hur jag ens kommit på tanken att sälja Kira innan/mot sommaren för att byta upp mig mot en större, yngre häst. Nej, det är inte Kira det är fel på - det är mig. Jag och mamma diskuterade "hela storhäst grejen" hem från Kallax. Och jag frågade faktiskt om hon tycker jag är dum som funderar på att sälja henne och köpa en stor häst. Till svar får jag "Nej det tycker jag inte, du har ju faktiskt blivit längre än vad någon trodde." Så vad är det för häst som skulle kunna ersätta min lilla vita sagoponny som nästan bär namnet som Roffes Kiara La Silja. En frieser, en arab? Nej, inget av det. Ingen ersätter en ponny man ägt i över 4år och utvecklats otroligt mycket tillsammans med.

Jag vet vad jag vill ha, och jag är glad att jag föddes med talang och inte behöver köpa mig framgång, jag kan ta den lite tuffare vägen för att nå mitt mål. Jag har en dröm, om att tävla hoppning inför fullsatt Globen. Så vad för häst jag vill ha har ni nog räknat ut. Givetvis en häst som ska ha kapacitet för att gå höga klasser, ca. 170cm och ganska nätt och lätt i kroppen. Nu kommer vissa av Er tänka "haha.. tror hon verkligen på de där själv?" eller något sådant, tack för den tid ni tog er att tänka det. Men jag tror inte det är lika kul när ni kommer se hur fel ni hade. Jag tål det, no doubt. It only make me raise my game.

Så, for real. Funderingar som åkt genom huvudet på mig och mamma är att Kira ev. kanske säljs mot våren/sommaren (har till och med fått flera förfrågningar om jag kan tänka mig att sälja henne nu, fast hon inte ens är till salu) och isf om det är då jag ska hitta den där "one in a million" hästen så kommer jag göra det söder ut. För vi ska "klicka", den ska ha kapacitet och jag ska helt enkelt tycka om den. Och tror ni jag tänkt bo kvar här och tror ni fel, söder ut ska jag - för att ha möjligheter att bli riktigt, riktigt duktig.

Kommentarer
Anonym säger:

varför har ni sålt carisma? :)

2011-11-28 | 20:38:49
Anonym säger:

Men var det inte du som sa att du inte hade några ambitioner att tävla? ;)

2011-11-28 | 20:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback