If ”Plan A” didn’t work, the alphabet was 25 more letters. Stay cool


Bild från i våras, har inga nya.

Kira skötte sig lika fint under dagens dressyrpass som igår, tror dock hon hade lite träningsvärk. Ridpasset såg till stor del ut som gårdagens så kan sammanfatta mig kort genom att säga att vi bara la till lite skrittpiruetter idag också. Hon var jätte fin och hon känns så maffig när hon kommer upp i lite högre form. Hon var verkligen jätte jätte jätte fin idag! Det här var en dag jag hade veltat tävla dressyr på henne, för hade hon gått som hon gjorde under dagens pass hade procenten vart höga. Dock är ju tävlingsäsongen slut och hon ska hon tävlas som ponny behöver hon få ett mätintyg vilket man kan ordna först i Mars 2012. Dock tror inte jag hon ska få gå som ponny om vi ska tävla något under 2012, i så fall kommer jag tävla henne som storhäst eftersom jag lika fyller 18 under året. Hon har så pass stor galopp så hon kan inte hålla ponnymått om man hoppar, så att tävla bland storhästar skulle vara mycket bättre då avstånden skulle bli mer rätt. Sen har hon sådan gång och kapacitet för att bli riktigt duktig så att hon isf får tävla bland storhästar skulle inte störa mig de minsta.

Är väldigt nöjd över ridpasset. Ska välja ut något jag tyckte gick extra bra så är det skrittpiruetterna, hon var såååå fin! Stretchade henne även när vi kommit in i stallet, brukar göra de när hon gått mer krävande pass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback