Josefin har funderat igen..

Kom på två saker när vi åkte till Haparanda idag, varför kommer jag alltid på saker när jag åker bil?



  • På Mix Megapol går det en reklam om Ikea. Människan som pratar i reklamen hinner dra efter andan 5 gånger så det låter ungefär som att hon skulle hålla på att kväva sig själv. Ska vara så, så till vad för mening? Annars, varför redigerar dom inte bort det?


  • Det går en till reklam på Mix Megpol där det är ett barn som pratar i telefon med antingen sin farmor, sin pappa eller sin mamma. Så säger barnet i telefon ".. Ska du lägga på nu?.." Reklamen vill egentligen få fram att man ska skicka ett sms som skänker 50:- så dom kan bygga ett hus vid ett sjukhus i södra sverige (glömde vilket, förlåt) så att barnen som ligger på sjukhus en längre tid alltid ska kunna ha sin familj i närheten. Jag blir alltid tårögd när jag hör den reklamen. Dels för att barnet verkligen låter ledsen, och dels för att jag vet hur det känns. När läkarna sa att jag skulle måsta bo i Sundebyn i två veckor blev jag alldeles tom, det var inte fören vi kom till mormor och morfar jag öppnade ytterdörren, gick raka vägen in i köket och satt mig på en köksstol och grät. Grät för att jag var så fruktansvärt rädd att bli lämnad själv på ett sjukhus i två veckor, uppkopplad med dropp, en massa blodprov och läskigheter. Jag var riktigt, riktigt rädd just då och jag är oerhört lycklig att mamma kunde stanna med mig där dom veckorna. Jag låg uppkopplad med dropp i flera dygn, dom tog blod ur en kanyl i armen (som jag sen hade på handen för den började göra för ont i armen) en gång i timmen. Känner jag lukten av handsprit får jag flashbacks från dom två veckorna, inga trevliga sådana heller. Jag tror inte ens jag själv förstått hur sjuk jag egentligen var, bara mormor som försökt berätta hur illa det faktiskt var. Skyller det faktiskt på mina läkare jag hade i Kalix då som inte hittade orsaken fast dom tog blodprov varje vecka. Är glad att det gick bra i alla fall. Men jag förstår vad reklamen vill få fram för budskap, jag tycker synd om barn som måste vara själv utan sina föräldrar på ett sjukhus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback