No hour of life is wasted that is spent in the saddle

Verkar som att jag och Kira hittat rätt, efter många års funderande och arbete - så kommer nog vi lägga fokus på dressyren. Inge illa mot hoppningen, men Kira har sådan kapacitet för att bli riktigt duktig så att slösa bort den skulle kännas fel. Hon har kapacitet för att bli en duktig hopphäst också, men ska jag se det som känns snällast mot henne är det att välja dressyren då det inte är ett lika stressigt moment. När jag köpte Kira sa dom från Pajala att dom var så glad att se en ryttare som passade så bra ihop med henne eftersom hon är väldigt speciell. Har i efterhand också fått mail och mailat dom med bilder och berättat hur det går och dom är så glad att hon hamnade hos oss, att hon inte hade kunnat hamna på bättre ställe då dom tycker jag är så målmedveten och ansvarsfull som ryttare. Sådant är kul att höra, då vet man verkligen att man gjort rätt val.

Kira har lätt för att samla sig, hon har lätt för att länga sig och med lite mer muskler i rygg/bakdel kommer det bli ännu bättre. Nu är underlaget rätt dåligt ute eftersom det är fruset och hårt, så hoppas snön kommer snart så vi kan börja träna på riktigt. Ska försöka ordna film när jag rider henne då underlaget är bra, så ska ni få se något coolt.

Hoppas även hennes dressyrsadel blir såld snart då jag och Kira vill ha en ny, rider aldrig med den. Har jag sadel rider jag i hoppsadeln, annars rider jag barbacka. Kieffer Wien, 17" normal mot vid. Skulle någon vara intresserad så lämna en kommentar. Jag skulle vilja ha en brun dressyrsadel, bruna sadlar på skimmlar är överlag rätt snyggt. Typ en sådan här modell, givetvis ska den ju passa Kira också men det här var ett ex.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback