Skulle jag vilja jobba som unghästutbildare?





Svar: Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag vill jobba som. Jag är ju rätt pepp på att läsa idrottsmedicin eller psykologprogrammet inriktning idrott. Men jag skulle nog inte tacka nej att jobba som unghästutbildare heller. Skulle egentligen vara rätt kul att ha ett "hästjobb". Efter förra våren - början av sommaren när jag hade praktik i ett stall i några månader kändes det rätt hemma, jag hade absolut kunnat göra det dagligen.

Jag skulle dock bara tacka ja till det om jag blev erbjuden ett sådant jobb söderut där det finns större möjligheter, gällande allt. Sen skulle jag ju som jag nämnt tidigare om några av er kan läsa mellan raderna, bygga ännu lite mer muskler på Kira och tävla henne som storhäst eftersom kapaciten finns. Men då skulle jag vilja flytta söderut först eftersom det finns bättre möjligheter till tävlingar osv där. Sen är jag inte överförtjust i Norrland, Umeå är det längsta norr ut jag kan säga att jag skulle vilja bo i. Och det är ändå drygt 33 mil söderut ifrån där jag befinner mig nu. Skåne, why not. Fina tävlingsmöjligheter, fina stall, fint.. allt. Tänk bara att kunna provrida hästar söderut, var ju helt kär när jag var ner till Sthlm Maj - 09 med en kompis, hennes mamma och så min mamma och prövade hästar. Eller det var jag och Lina (min kompis) som prövade hästarna, dom andra agerade chaufför och så vidare. Haha. Vi åkte alltså bil ner till stockholm under en helg och sen bil upp igen, så vi åkte väl sådär minst 200 mil bil under den helgen. Men kul var det!

Så ja, skulle jag bli erbjuden ett jobb som unghästutbildare som jag tyckte lät bra skulle det inte vara omöjligt att jag tackade ja till det. Att jobba som det kräver nog stort tålamod och att man är väldigt ansvarsfull och målmedveten som person, och det passar verkligen in på mig.

Vad är ditt drömjobb?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback