You're bringing out all the colours



Kan försöka sammanfatta mig kort om dagens ridpass på lilla vit. Började med att skritta fram henne på lite volter (8-volter) och sen travade vi lite utan större krav mer än att hon skulle lyssna på mina förhållande hjälper. Bytte ut pessoat och red med ett rakt gummibett, därav ville jag kolla av henne lite mer innan jag krävde lite av henne. Hon lyssnade riktigt bra så då återgick vi till lite skrittarbete med skänkelvikning, någon framdels och bakdelsvändning och skrittpiruett för att hon skulle bli lite mjukare. Sen lite galopp på volt innan vi hoppade ett litet kryss några gånger som låg på en stor volt. Både i höger och vänstervarv och det gick jätte bra fast jag hade gummibett, hon lyssnade riktigt bra och drog inte iväg som hon brukar göra när hon ser hinder utan jag kunde hålla en jämn galopp på henne och så var det bara att styra och bromsa henne lite, för het blir hon hur som helst men nu kände jag verkligen att jag kunde ta tillbaks henne innan hon drog iväg. Travade sen av henne lång låg och sen skrittade vi av, även en sväng efter infarten så hon fick gå på lite hårdare underlag då det är bra för senor att skritta på hårt underlag. Bilden nedan är nog sen slutet av -08, början av -09 men så litet var hindret ifall någon undrade. Mest lydnad som sagt.

Kommentarer
Linnea Enmark säger:

Svar: Tack! :)

2011-11-08 | 20:27:25
Bloggadress: http://vinterponnyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback