Rodeoryttare



Visst är han ju rätt söt, men skenet bedrar. Herren ovan, allmänt kallad Hubbe såg till att jag fick ha rodeo. Och han nöjde sig minsan inte fören jag låg på backen. Han är inte måttlig när han bockar och jag är imponerad hur länge jag faktiskt satt på han eftersom jag red barbacka och inte hade någon sadel, plus att det är andra gången jag satt på han. Är glad att jag tog på säkerhetsvästen innan jag gick ut, stod och velade om jag skulle ha den men jag är glad att jag tog på den. För trots att jag hade den på fick jag ont i ryggen, och jag kände när jag landade hur hårt underlaget var så hur ont jag hade haft om jag inte hade haft den vill jag inte ens veta, är nog det som känns nu! Lite komiskt att jag satt och funderade när jag skrittade fram hur svårt det skulle vara att sitta kvar på han om han började bocka, en erfarenhet rikare. Hoppade dock upp igen och red ett tag till för då kände jag inte ens att jag hade ont, så hann travjobba han lite och lite mer bockningar fick jag uppleva men då satt jag kvar. Han var rätt fin, men satan vad stark! Jag ska aldrig ha en fjording, bocka är det enda dom är bra på ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback