Hold me closer tiny dancer

Kom hem från stallet för ett tag sen, fixat alla stallsysslor och ridit Kira. Orkade aldrig byta bett på hennes hoppträns så red med ett rakt med fasta D-ringar. Hon går riktigt bra på raka bett, har ett rakt äppelbett på dressyrtränset också. Fick även använda hennes nya skrittäcke för första gången eftersom det blåste så kallt ute, satt riktigt bra för att knappt ha kostat något (visserligen var de ju på rea men ändå.)

Efter att hon var framskrittad i 10-15min travade jag igång henne så hon skulle få igång musklerna, blev volt arb. växlar med 8-volter. Sen fick hon en paus och jag passade på att rida lite öppna med henne och när det kändes som att dom satt och hon var avslappnad körde vi lite travjobb igen och sen avslutade jag när hon kändes lugn och gick lång låg i formen. Hon kändes väldigt sammarbetsvillig och fin, så jag är nöjd! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback