I've already seen a lot of heroes, but you are the crowning glory



Nymobil.se har haft en tävling på facebook där man skulle gissa hur många Iphones denna hög innehåller och då kunde dom med rätt svar eller som kom närmast vinna ett par märkes solglasögon värt 3000:-
Jag gissade på 96, det går ju faktiskt att räkna sig till det om man har lite huvud och tänker på hur lådorna är vridna och vända och hur många lådor som med långsidan mot backen motsvarar en låda som står på högkant, inte så komplicerat. Det rätta svaret kom nyss ut på facebook sidan och rätt svar var..96. Dock hade någon annan turen att vinna då det var fler som gissat (eller räknat sig till) att det var 96 Iphoneslådor. Lite synd att glajjorna inte blev mina, men jag kan ju i alla fall komma med att mitt huvud är rätt bra på matematik trots allt.

Påtal om matte, jag ska räkna några tal i matteboken nu. En lördagkväll. Jag har börjat tycka det är kul, haha vad dumt det där lät.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback