Märkesutrustning VS. budget.



Sitter och funderar om jag ska klicka hem en Charles Owen wellington classic hjälm. Vet att jag sagt det förr men nu känns det som att jag skulle kunna tänka mig att lägga ut pengar på en, har ju velat ha den hur länge som helst. Måste fundera några timmar till.

Den skulle ju passa mina övriga ridkläder rätt bra, nog för att min lamicell gör det också men den här är ändå lockande att klicka hem. Jacson har en fuskmodell, likaså Hööks men jag kan inte rida med fusk. Det där lät snobbigt men då får ni väl tycka det om ni nu vill. Men allt annat jag rider med är märkeskläder och det är enbart för att det är snyggare än budget enligt mig, jag lägger hellre mer pengar på att få ett märkesutrustning/kläder än fusk, gällande allt.

Köper jag fusk ångrar jag mig, jag har prövat. Köper jag märkes är jag nöjd. Kalla mig bortskämd, märkesfixerad eller vad ni nu vill, men det är min åsikt omvad jag föredrar. Olika från person till person.

Mina Pikeur byxor t.ex, vilket jag är lur på att många skulle kunna störa sig på eftersom det finns iprincip exakt likadana ridbyxor 1000:- billigare än mina. Jag prövade alla byxor Häst och fritid hade i Luleå och det var dom enda som satt bra eftersom det är sjukt svårt att hitta byxor som sitter perfekt om man är över 170cm lång och som störst kan ha byxor med xxs/xs midjemått, dom blir oftast för korta i benen. Pikeur byxorna var perfekt, och då spelade det ingen roll att dom gick på 1400:-

Mina Tretorn stövlar kommer ni också störa Er på eftersom jag vet vem mina "blogg haters" kommentarer kommer ifrån även om ni nu är för feg för att skriva Ert namn, gulligt. Vad spelar det Er för roll att det sitter ridstövlar på mina fötter som kostar 4000:-? För att jag inte flänger runt på tävlingsbanan som flertalet ponnyryttare gör och sliter sin ponny i munnen, grinar utanför banan för att dom inte kom runt felfritt och inte fick den där blå/gula rosetten? Jag avskyr idealet för vad en viss ryttare förväntas ha för utrustning, en dressyrryttare förväntas rida med en Charles owen fiona hjälm medans hoppryttarna förväntas bära en GPA hjälm. Varför? Spelar det någon roll om dom kör motsatt och dressyryttaren har GPA hjälmen? Skulle man inte kunna rida dressyrponnyn lika bra då som om man hade CO hjälmen?

Nu ska jag käka, sen dra och rida Kira och ev. kan ni få lite bilder om jag har fotograf. :)

Kommentarer
Anonym säger:

Vet du vaaad?! Jag har både en GPA hjälm, pikeurbyxor OCH tretornstövlar! Bortskämd eller?! Amen skoja inte!

2011-09-18 | 00:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback