It's just like the alphabet, bitch. I came before U

Kan dra lite kort om dagen så ni får veta vad jag hållt på med, och inte bara får ett "just nu avskyr jag skolan" inlägg. ;)

Men för att ta det från början måste jag ju börja med att säga att jag råkade sova 45min längre än vad jag normalt gör när det är skola, vilket resulterade i att jag hade 20min på mig att göra mig klar ink. äta frukost. Finns nackdelar med att bo på tredje plan i en lägenhet, mamma var snäll och tog ut Milla imorse medans jag käkade så säger hon "ta med min väska ner när du går." Jag lyssnar och ropar "visst!" När jag kommer ut till bilen frågar hon vart jag har väskan, givetvis kvar i hallen. Så det var bara att springa alla 5 trappor upp igen, och ändå tänkte jag på väg ner första gången att jag börjar bli duktig på att komma ihåg att ta med allt. Haha, lyckat Josefin!

Sen började jag skoldagen med ett besök hos syv:en, och jag vet inte hur många gånger jag hann svara fel när hon frågade mig olika saker, bla. vad jag skulle ha för lektion på morgonen för jag skulle komma sent till den så sa hon bara att jag skulle säga att jag vart till henne så jag inte fick sen ankomst. Jag hade NK, jag svarar NV, dock tror jag kombinationen med att vara trött och precis innan ha diskuterat NV programmet med henne var lite avgörande till mitt svar, jag hade ju faktisk bara fel på sista bokstaven. Kom väl inte fram till så mycket, hon skulle kolla upp lite olika grejor som kurser, reservplatser och sen ringa mig i veckan när hon vet.

Att jag var på dåligt humör var det ingen tvekan om, och jag fick inte ens disskutera det med den läraren, damn! Förstår inte varför det alltid ska vara en lärare som tycks ha horn i sidan på en utan anledning, som sen oftast får svälja sina misstag med hår och hull. Ska vi dra det kortfattat? Min franskalärare i 7an, min mattelärare i 8an och 9an. Dock är det roliga att möter jag dom idag är dom så fjäskigt trevliga så jag vill bara spy, fjäsk fungerar inte på mig. Spelar ingen roll i vilket sammanhang, it doesn't work. Är bland de värsta jag vet, speciellt om man har någon sådan i sin klass som jämt sitter och håller med läraren om precis allt, försöker verka överdrivet duktig när dom egentligen inte ens vet vad dom pratar om och iprincip gör allt som klassas som fjäsk. Vill bara snöra böckerna i huvudet på dom. Men tillbaks till mitt dåliga humör, visst man kan inte dra jämt upp med alla men det har alltid slutat med att läraren får ta tillbaks allt dom sagt och sen nästan viker sig dubbelt för mig, jag har aldrig vart den som haft fel när det handlat om diskussioner med lärare, jag har alltid haft rätt när jag sagt hur dom beter sig och det är alltid lika kul när dom får ångra att dom gjort fel, och det är efter det dom blir sådär fjäskigt trevliga. Ursäkta, var det nu jag skulle vända på klacken och gå?

Skoldagen gick fort och skönt var det men jag åkte dock tillbaks i onödan efter lunch då lektionen var inställd. Men eftersom jag bor sådär 800-850m ifrån skolan var det ju bara en åtta minuters promenad så var jag hemma, har hittat en genväg så man slipper den långa backen med lite uppförslut och därmed sparar några minuter, skulle jag springa till skolan skulle det kanske ta.. 4-5 minuter? Frestande att pröva, för den delen tänkte jag fara och springa ikväll men uteslöt det för jag har faktiskt dressyrat 45min/häst x2, dvs. både Kira och Carisma. For ut en sväng med Kira på en äng och vägen dit efter byavägen var väldigt läskig enligt henne, var faktiskt mörka vattenpölar på vägen som man kunde drunkna i, om man inte hoppade över dom. Pigg var hon, men blev mest skritt och travjobb, lite lösgörande och sidvärts. Med Carisma dressyrade jag på ridbanan ett tag barbacka medans mamma mockade åt pållarna, blev mest volt arbete i skritt och trav, försöka få henne lång låg vilket i slutet fungerade riktigt bra. Hon skötte sig exemplariskt om jag bortser från när Frostis (en svart stallkatt) kröp omkring i gräset vid ridbanan och lekte att han var en panter, var smått läskigt enligt Carisma.

Blev ett långt inlägg det här, en stjärna i kanten till Er som orkade läsa det! Nu ska jag sova, godnatt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback