12.04.28 - Dressyrträning

 

Efter att ha borstat bort en massa, massa, massa löshår (haha) från min lilla, vita sagoponny medan hon tuggade hö blev det dressyrträning. Hade inga större krav på henne mer än att hon skulle kännas avslappnad och lugn, hon är väldigt pigg att rida och hon har haft lite vila innan idag så förväntade mig en riktigt pigg och smått ofokuserad ponny men det gick riktigt bra. Kanske beror på att jag haft henne i nästan 5 år och hittar "knapparna" rätt fort på henne. Vi travade även runt på en stor volt och en 8-volt. Försökte rida där underlaget kändes bäst då det är blött på vissa ställen, och på 1/4 av ridbanan har underlaget en tendens att "dra sig till" så kändes lite för djupt, speciellt när det var lite blött. När vi joggat runt ett tag på ridbanan skrittade jag av henne efter infartsvägen (ca. 250m) och när jag vände och skulle hem igen studdsade det upp, ner och i sidleds och fnös och hon lät som en drake. Kanske inte så konstigt med en blandning av en, i vanligt fall pigg ponny + vårkänslor + fullblodskorsning..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback