Dag 02 och Dag 03

Dag 02 – Min dag och Ni vet ju redan hur den sett/ser ut


Dag 03 – Mina föräldrar


Min mamma heter Monica, är världens bästa mamma och jag kan prata med henne om iprincip vad som helst om jag känner för det, vi är med andra ord rätt tajt. Varför tror jag har lite med ridningen att göra, hon har alltid funnits där från första början och "sponsrat" mig med både ponnyer, utrustning i mängder och alla diverse kostnader som tillkommer när man har egen häst. Hon har hjälpt mig från totalt nybörjare till den jag är idag, 11år senare. Utan henne hade jag knappast lega på den nivån jag gör idag, både ridmässigt och kunskapsmässigt inom ridning/hästhållning. Hon är helt enkelt värd mer än jag någonsin kommer kunna tacka henne med. Jag bor endast med mamma och min hund i en lägenhet, har inte bott hos pappa sen jag var 5år. Många brukar ofta få som första uppfattning om mig som att jag är jätte bortskämd, vilket jag inte är för jag kan på långa vägar inte peka och få allt jag vill. Men eftersom jag och mamma är så pass tajt och min syster inte bor hemma längre blir det nog ofta att jag kanske uppfattas så fast jag inte är det. I'm just well loved.

Min pappa heter Janne och honom är jag inte lika tajt med som med mamma, varför? Ska jag vara ärlig, jag kände mig undanskuffad när man skaffade ny familj. Inte så jag är arg eller något på han, men jag kände mig bortvald. Det gör jag än idag, min syster har mycket bättre kontakt med han än vad jag har och det kan ibland träffa punkter då jag bara säger "jag bryr mig inte, varför skulle jag bry mig mer än den andra hälften?" Jag kan helt enkelt ignorera känslorna av att jag egentligen önskar att jag var lika tajt med han som jag är med mamma. Jag har inbillat mig nog mycket att jag inte bryr mig så nu gör jag det knappt heller. Säger jag att han äger Kalix däck och cykel vet nog många vem han är. Han är iaf världens bästa pappa, även om han kanske inte alltid visar det. Det enda minnerna jag har med honom som jag minns glasklart om jag ska vara helt ärlig är när jag var pytteliten och det var snö ute och jag åkte i snöräven när han skulle skotta och jag hade skor med snögubbar på. När jag var på semester med han, min syster och min låtsasmamma till Köping/Stockholm. Och julen 2010 när jag fick åka i hans sprillans nya Nissan dagen innan julafton på kvällen till hans jobb en sväng då han skulle och hämta något och sen skjutsa hem mig till mamma efter jag vart och hälsar på hos dom och gett min lillasyster hennes julklapp som var lika hög som hon själv och hon lös som en sol när hon öppnade paketet. När jag skulle fara och tog på mig jackan la hon sig på golvet och höll fast mitt ben och sa att jag inte fick åka, hon är för söt! Jag är måttligt förälskad i hans bilar, speciellt hans Audi. Så skulle ni mot förmodan undra vart mitt "den där bilen var snygg!" kommer ifrån har jag nog ärvt det av han. ;)  Men som sagt, han är världens bästa han med!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback