Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.



Kom hem från stallet för ett tag sen efter att ha vart och gjort bort alla dagliga stallsysslor. När jag kan brukar jag göra det från morgonen och så åka och rida efter middagen/då vi tar in hästarna, är mycket bekvämare än att göra stallsysslor + rida på en och samma gång. Dock brukar det ju bli så när det är skola, fast nu när jag bara har en häst så brukar mamma ibland göra stallsysslorna medans jag rider.

Ska snart käka lunch, efter det planera och strukturera ihop ett schema för hur jag och Kira ska träna de närmsta veckorna, och vad vi ska träna på de olika ridpassen. Brukar oftast sluta med att jag gör iprincip samma sak gång på gång då jag inte i planerat i förväg, vilket i sig resulterar i att jag gärna skjuter upp saker vi måste träna mer på bara för att jag är lat och inte ids ta tag i det. T.ex skänkelvikningar i trav då hon gärna vill på att förböja sig och "rinna iväg". Rida dressyr på en Kira som i vanligt fall är väldigt pigg är mindre kul de gånger hon vilat och blir så het så hon studdsar fram som en gummiboll, man får inte ut så mycket då det enda jag iprincip kan göra de gånger hon vilat lite längre innan är att rida henne på volter, 8-volter, träna avsaktningar och igångsättningar i skritt och trav. Men det är sådana pass man får räkna med ibland, det är i motgångar man utvecklas. Hon brukar bli väldigt fin i slutet av sådana pass då hon vart riktigt pigg/het bara man vet hur man ska rida, det tål att tilläggas.

Just nu är det ju rätt dåligt underlag på ridbanan skulle jag tro, är i alla fall inte sandunderlag. Men hon är broddad så kan nog trava henne utan problem i alla fall senare idag då jag tänkt rida. Volt arbete, klassiker. Nej, helt ärligt så är det för att ena halvan av ridbanan brukar vara/är bättre nu när det håller på tina. Kanske lägger ut nå bommar och travar lite cavaletti också. Nyttigt på en som Kira, speciellt när det snart tinat upp så man förhoppningsvis kan börja hoppa igen. Föresten, i förrgår låg jag länkad (ligger länkad) på dressyrmupparnas blogg, sweet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback